COLLECTIVE FOR DESIGN. An active teaching and learning methodology for collaborative art and design disciplines within the framework of sustainable development.

ISBN 978-989-53907-3-1

Książka ta odpowiada na potrzebę ponownej weryfikacji metod nauczania i uczenia się, a jej głównym celem jest jeszcze lepsze przygotowanie studentów kierunków artystycznych i projektowych do międzynarodowego rynku pracy, stawiając w centrum refleksji problem zbiorowości, lokalności, pochodzenia materiałowego oraz zrównoważony rozwój.

Redaktorzy:
Marta Miaskowska
Jeremy Aston
Marta Varzim

Współtwórcy:
Bilge Kınam
Melanie McClintock
Monica Yoldi Lopez

Eksperci:
Ana Lucia Pinto Duque
Dirk Loyens
Ian Lambert
Luciana Moreira Barbosa
Shujoy Chakraborty

Recenzja naukowa:

Treść niniejszej publikacji oraz artykuły posługują się językiem jasnym i zrozumiałym nie tylko dla określonych środowisk naukowych czy artystycznych, ale także dla szerszego grona odbiorców. Metoda grupowego projektowania, oprócz walorów dydaktycznych, zawiera również inne niezwykle cenne zalety. Pokazuje wielką wartość szacunku dla innych ludzi, ich kultury i różnych tradycji, wraz z innowacjami technologicznymi, które działają synergicznie, aby tworzyć lepsze i bardziej przyjazne dla środowiska produkty.
Dr hab. Beata Kotecka, prof. UAM

Niniejsza publikacja opisuje prace badawcze i analityczne dotyczące metodologii nauczania i uczenia się w kontekście szkolenia projektantów i artystów do pracy na rynku międzynarodowym. To kompletny zbiór różnych zagadnień, od kreatywności po krytyczne myślenie, które zostały zaproponowane i przetestowane w ramach serii warsztatów.
Dzięki tym działaniom zrodziła się refleksja do różnych artykułów, mianowicie dopracowano wskaźniki i wnioski ewaluacyjne, czyniąc ważny wkład dla szkolnictwa wyższego.
Teresa Sarmento DSc, University of Porto, Portugal