Uczestnicy pierwszego warsztatu PiCoDe pracowali intensywnie przez dwa tygodnie października na Wydziale Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów Politechniki Łódzkiej.

W czasie wydarzenia upowszechniającego projekt i nową metodę nauczania, który odbył się na zakończenie warsztatu w galerii Pop’n’art zaprezentowane zostały dwa prototypy produktów wykonanych w technice żakardu i haftu, które w połączeniu z mediami interaktywnymi mogłyby zostać wykorzystane do promocji Łodzi – miasta przemysłu włókienniczego, designu i filmu.

Dwunastoosobowy zespół PiCoDe opracował koncepcję interaktywnej mapy łódzkich murali połączonej z aplikacją oraz produktu pod nazwą „Pokino” – żakardowego ponczo z elementami haftu cyfrowego, nawiązującego do scen z kultowych polskich filmów.

IMG_0650 copy
ZUpokino copy
IMG_0665 copy
IMG_0652 copy
IMG_0728

THE ART OF HUNTING, czyli przewodnik po łódzkich muralach, to w rzeczywistości mapa różnych ścieżek zwiedzania zawinięta w żakardowy rulon, który po powrocie z wycieczki może posłużyć jako pamiątkowy obraz zawieszony na ścianie. Sednem produktu jest jednak aplikacja, głosowy przewodnik oprowadzający po wszystkich muralach w podziale na kilkanaście ścieżkach czasowych.
Na potrzeby prezentacji pomysłu powstał model produktu, jego wizualizacje, identyfikacja oraz dźwiękowe próbki.

POKINO to żakardowe ponczo, którego wzory nawiązują do awangardowej tradycji miasta Łódź. Główną jednak ideą produktu jest promocja polskiej kinematografii, dlatego na żakardowej tkaninie wyhaftowano sceny z najpopularniejszych polskich filmów wraz z kodem QR, który przenosi do trailera i informacji o danym filmie. Pokino może pełnić praktyczną funkcję w czasie wielu łódzkich festiwali filmowych, gdyby podczas wieczornych projekcji plenerowych zrobiło się chłodno.